Blog #2 Dag 15 – 28

10 t/m 14 mei Bergen, Limburg

Zondag 10 mei kwamen we in Bergen in Limburg aan. We hadden via de app CamperContact een camperplaats aan de rand van Nationaal Park Maasduinen gevonden, dus daar zijn we naartoe gereden. Of om precies te zijn: Judith is daar naartoe gereden! Judith had toen we afgelopen winter een weekje gingen proefkamperen voor het eerst en voor het laatst in de camper gereden, dus het werd weer hoog tijd dat zij even ging rijden. We spraken af dat ze alleen over de snelweg zou hoeven rijden als ze dat fijn vond, maar uiteindelijk reed ze helemaal naar de camperplaats in Bergen!

De camperplaats (Bos&Heide) was echt prachtig. Super groen, rustig en daadwerkelijk aan de rand van het natuurpark. We hebben dus de camper op een plekje gezet en zijn meteen een wandeling door het natuurgebied gaan maken.

Tommie houdt ervan om door het zand te rollen, iets waar wij in de camper iets minder blij mee zijn, haha!

De 3 dagen die volgden vlogen voorbij. Het weer was goed, het waaide hard, maar wel droog, en we genoten zooo van het feit dat we eindelijk fietsen hadden! We merkten echt meteen hoe mobiel we waren nu. We hadden in de fietsenwinkel een klein roze krat gevonden wat precies op de bagagedrager van de vouwfiets paste, dus daar kon Tommie dan mooi in. Het was echt ideaal! We hebben fietstochten gemaakt, hebben een run-bike-run-bike tocht gemaakt op dinsdagochtend en Maarten is twee keer op en neer naar een wasserette gefietst (eerste keer gewoon om de normale was te doen, tweede keer om het bed te wassen omdat Judith daar koffie overheen had gemorst…). Ook haalden we asperges bij de boer en hebben we heerlijk asperges gegeten.

Het is grappig om te merken dat we het tot nu toe nog helemaal niet erg vinden dat we – bijvoorbeeld – een stukje moeten fietsen om de was te doen. Dat zijn allemaal dingen die je natuurlijk gaat ervaren als je op reis bent: hoe vinden we het om niet zomaar te kunnen wassen, hoe is het om als je wilt douchen eerst de boiler aan te moeten zetten en 30 minuten te moeten wachten – hoe is het om zuinig met water en stroom om te gaan, enz. En tot nu toe valt het ons helemaaaal niet tegen. Eerder mee. We beseffen ons dat het leven vertraagt. Niet alles kan meer snel snel snel. En dan besef je opeens: het hoeft ook niet allemaal snel snel snel. Het is best mindful om afentoe een paar keer met je gieter op en neer te moeten lopen om de watertank te vullen. En dat maakt ook nog eens dat je zuiniger wordt op wat je verbruikt. Tot nu toe bevalt dat ons best goed. Op donderdag 14 mei maakten we ’s ochtends wat foto’s voor ons nieuwe Kettlebell ebook, bakten we pannenkoeken en daarna pakten we de camper in om weer naar onze volgende bestemming te rijden: Grubbenvorst!

Wat wellicht leuk is om te weten: we kiezen nu de bestemmingen echt op de bonnefooi. Limburg als provincie kwam spontaan in ons hoofd op toen we nog op de Veluwe zaten. We waren hier beiden – op een weekje Maastricht na – nog nooit geweest dus dachten opeens: dat is een leuke bestemming! Na wat tips van volgers op Instagram dat zowel Maasduinen als het Geuldal prachtig gebied zou moeten zijn, besloten we dus om die kan op te gaan. Welke plaats het precies wordt, laten we eigenlijk afhangen van op welke plek we een camping/camperplaats zien die ons fijn en leuk lijkt.

Donderdag 14 mei t/m woensdag 20 mei – Grubbenvorst en Ransdaal

Grubbenvorst was te gek! Weer zo anders dan Bergen! Meteen toen we aankwamen besloten we op de fiets te stappen en een rondje door de omgeving te gaan fietsen. We fietsten naar Arcen, haalden een ijsje bij Clevers (omdat we 94792 tips kregen dat we daar écht ijs moesten gaan halen, haha) en fietsten weer terug. We genieten ZO intens, het is echt te gek. ’s Avonds bij ondergaande zon lekker buiten gegeten, heerlijk dagje!

Vrijdag 15 mei rommelden we lekker in en om de camper, lekker gewerkt en ’s middags een wandeling gemaakt en ijsje gegeten. En zaterdag 16 mei weer vertrokken richting Ransdaal, nu echt naar Zuid Limburg!

Eenmaal in Ransdaal aangekomen begonnen we alweer vroeg aan de borrel, en zeiden we tegen elkaar dat het toch wel belangrijk is dat we – ondanks dat het vakantiegevoel heerlijk is – niet elke dag leven alsof het vakantie is 😉

Ransdaal was echt prach-tig. Zoooo heuvelachtig en mooi groen, zoveel prachtige verschillende akkers, echt waaaaanzinnig mooi. We hadden het deze dagen best druk met werk, maar we hebben gelukkig een fijn ritme dat we steeds ’s ochtends na het trainen meteen gaan werken, zodat we ’s middags vanaf een uurtje of 14 alle tijd hebben om de omgeving te verkennen. En dat hebben we ook gedaan!

Woensdag 20 mei – zaterdag 23 mei Epen

Op woensdag zijn we van Ransdaal naar Epen gereden. Een afstand die je normaal in 25 minuutjes kunt rijden, maar waar wij 1,5u over gedaan hebben, haha! We kwamen namelijk wat tunneltjes tegen onderweg waar we met de camper niet onderdoor konden. We hadden nog niet de juiste navigatie apps gedownload voor campers, dus onze navigatie zei nog gewoon dat we door die tunnels moesten. Gelukkig zagen we zelf dat dit echt niet ging passen, maar we moesten dus even opzoek naar een omweg!

Dat lukte gelukkig en toen kwamen we ’s middags veilig bij Camping de Schaapskooi in Epen aan. Bijna het zuidelijkste puntje van NL, je zit hier bijna in België! We zitten direct aan het bos en als je vijf minuutjes loopt heb je prachtig uitzicht op het Geuldal. Je waant je hier bijna in Frankrijk!

Donderdag werd het 27 graden en kwamen Judith d’r broertje en schoonzusje langs. Dus we hadden lekkere snacks en drankjes gekocht en hebben de hele dag met elkaar spellen gespeeld en lekker gegeten en gedronken. Heerlijk dagje! Vrijdag zijn we nog even in Epen een ijsje gaan halen en zijn we naar het drielandenpunt gewandeld. Verder weinig gedaan, behalve lekker gechillt in en om de camper.

Het is nu zaterdag 23 mei. Het leven in een camper bevalt ons héél erg goed. Morgen vertrekken we weer in wat noordelijke richting. Wat we precies gaan doen, lezen jullie in onze volgende blog!